Lasse testar Hybrid Traveller i Tyskland – stabilt internet för husbilslivet! Under vår senaste resa genom Tyskland passade vi på att testa Hybrid Traveller, en portabel 5G-router från wifi.se, perfekt för oss som lever livet på vägarna! Med Hybrid Traveller har vi haft stabil uppkoppling i både ställplatser, på campingar och under fricamping – även […]
I min förra artikel visade jag i bilder vår vinterresa till Frankrike. En vädermässigt eländig historia men i allt övrigt trevlig. Som vanligt när vi reser har jag ett antal uppdrag från chefredaktören att utföra. Denna gång var han nyfiken på hur 4/5G näten utvecklats och hur solpanelerna vintertid fungerar längre söderut jämfört med i Sverige. Hade […]
Jimmie Öbom har i senaste numret av Husbil & Husvagn publicerat en artikel om 5G-routern Hybrid Traveller. Artikeln, publicerad den 2 april 2025, jämför denna nya 5G-router med en tidigare 4G-router som installerades i redaktionshusbilen.husbilhusvagn.se Hybrid Traveller erbjuder flera fördelar, inklusive snabbare nedladdningshastigheter, lägre latens och bättre kapacitet för att hantera flera enheter samtidigt, tack […]
Är det något problem med Din Netgear router, tex om det inte fungerar utomlands ring då till Netgears tekniska support för hjälp 0770-930033
Klicka på denna länk för att återställa ditt chromecast till fabriksinställningar, det vill säga så som det var när du fick den https://support.google.com/chromecast/answer/6254654?hl=sv&co=GENIE.Platform%3DAndroid
Våra SIM-kort levereras i alla storlekar, orginal, nano och micro. Våra kort passar således för all utrustning.
Det första man bör göra är att starta om routern. Det gör man genom att stänga av strömmen och sedan sätta på den igen. Om inte detta hjälper kan man behöva göra en reset. Det betyder att man nollställer routern och får tillbaka orginalinställningarna som när routern var ny. Reset knappen kan sitta på framsidan […]
Via denna länk hittar Du information om hur man låser upp roamingen på Din TP-link router https://www.tp-link.com/se/support/faq/1355